Det är mycket på gång nu.
 I lördags var jag på Hälsomässa med min syster, kära moder och hennes storasyster och hennes barn. Vi fick healing och vägledning, nya krafter och en riktigt utrensing. Min syster köpte en ny pendel, en egyptisk sådan. Jag köpte ett nytt halsband, en flourit med silverkedja. 
 Sedan dess har vi möblerat om och rensat här hemma. Och jag är förkyld. Men jag tror att det har med utrensingen att göra. 
 
***************************************************
 
Nu ligger jag i min säng. Min nybäddade, älskade säng. Min syster bad mig att vila. "Gud! Vad du är blek!" sa hon vid lunch. Jag bara skrattade. Halvskrattade.
 Jag måste kurera mig nu så att jag kan följa med på semestern. Egypten. Flyget. Åh, jag vill så gärna! Så därför blir det vila, mycket gammeldags medicin såsom äppelcider vinäger, honung, citron och ingefära. Och mycket vatten. 
 
Jag försöker läsa. Benrangel med Stephen King. Jag älskar den mannen. I alla fall hans skrivande. Det är så så så inspirerande för mig. Han har lärt mig så mycket och det är jag tacksam för. 
 



Jag har så mycket som jag egentligen borde göra. Delprov 1 i biologi, samt labbrapporten. Plugga engelsk grammatik samt läsa i boken som jag ska ha muntligt prov på. Arbeta med svenskuppgifterna. Arbeta med mina monologer till Skara Skolscen. Tänker jag på det nu blir jag förmodligen ännu sjukare, fast av stress. Så det lägger jag åt sidan för stunden. Det viktigaste är att jag mår bra. Det viktigaste i hela vida världen är att jag mår bra.
 
***************************************************
 
Livet är rätt så fint ändå. Jag är på kapitel fyra nu i boken, har en lavendelrökelse tänd på nattduksbordet tillsammans med två ljus.
 Jag får lust att skriva, författa och ge en sprudlande upplevelse till mig själv. Hur? tänker jag. Jag är på gränsen till ispirerad. På gränsen till sovande.
 
 
***************************************************
 
 Det här med jobb. Jag ska söka, såklart. Jag är inne på det här med vård och omsorg just nu. Är det inte sorgligt att det fattas folk inom vården? Är det inte meningen att vi ska ta hand om varandra? Älska din nästa så som du älskar dig själv.
 Sedan det här med om jag vill jobba ett antal veckor eller om jag vill jobba som timavlönad.... jag har ingen aning om vad det där innebär. Så jag får kolla upp det där med mamma, när hon kommer tillbaka från sjukhuset med lillebror. Tills dess kan jag bara hålla tummarna om att jag får jobb i sommar.
 
***************************************************

Det är, som jag tidigare sa, mycket på gång nu. Sedan Hälsomässan i lördags har mitt liv gjort en positiv, helande och renande förändring. Jag rensar och städar upp bland mina saker och mitt inre; jag renar och tar hand om mig själv på ett sätt som jag inte gjort på länge. Jag har dessutom sökt jobb nu, inom vården och det ska jag säga, känns väldigt bra.

Livet är inte bara rätt fint ändå. Livet är fantastiskt på så många nivåer, oändligt många. Jag är tacksam för att jag lever. Jag ska vårda mitt liv. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej