"Åh, vad det ska bli skönt att leva!" utbrast jag i kassan på Hemköp.
 "Men lilla gumman, du lever väl redan?" sa mamma.
 "Ja, men, jag menar att det händer så mycket just nu!"




Det som händer i mitt liv nu är: 
 Om bara sex dagar kommer jag att flyga för första gången. Mamma har köpt en resa till Egypten. Vi ska på semester. Alla i min familj har flugit, till och med min lillebror. Nu är det min tur. Jag hoppas att jag får sitta vid ett fönster. Åh, det skulle vara så underbart!
 I början på april så kommer jag att få en andra-semester, en hel helg som jag inte kommer att vara hemma på! Jag vet inte riktigt vart det är vi ska, (jag, min syster och hennes pojkvän plus några till) men jag är övertygad om att det kommer att bli och vara helt underbart.

För övrigt så är det en väldigt bra dag idag. Jag fick sovmorgon och hela helgen på mig att skriva labbrapporten. Ingen stress hade min lärare skrivit. Åhh, vad det underlättar för mig!!

Just nu så steker jag pannkakor. Det blev en sen lunch, men mycket god. Mamma gjorde smeten men nu är hon med lillebror på pottan. Det är så skönt när mamma är hemma.... I alla fall när hon är på bra humör.
 Senare så ska vi baka. "Pudrade citronrutor" står det i paj- och kakboken. Mums!
 Ikväll ska vi se på film. Antingen Amélie (som jag tipsade om) eller Natt på muséet 2 (det kanske stavas museet föresten?). Jag hoppas att det blir Amélie. Det känns som en sådan dag. En inspirerande, solig och glad dag. 

Jag lämnar er nu, glad och lycklig, nästintill sprudlande, men några fler foton på våra tulpaner. De blommar så vackert nu.






Kommentera

Publiceras ej